Popularni postovi bloga POLOMAC MP

субота, 11. мај 2013.

INTERVJU SLOBODAN BOBO BLAGOJEVIĆ ZA BODY LINE GORANA ILIĆA-2004 GODINA

INTERVJU SLOBODAN BOBO BLAGOJEVIĆ ZA BODY LINE GORANA ILIĆA-2004 GODINA

Intervju Gorana Ilića
priredio-Miško Polomac

Posle 14 godina boravka u inostranstvu, jedan od naših najboljih body buidera svih vremena, Slobodan - Bobo Blagojević posetio je Srbiju. To je bila prilika da čitaocima časopisa BODY LINE sam Bobo kaže nešto više o svojoj karijeri, životu i radu daleko od domovine. Za starije Ijubitelje body buildinga ovo će biti prilika da obnove svoja sećanja, a za mlađe da bliže upoznaju jednu istinsku legendu. Dakle, Bobo ima reč.

BL: Pošto dugo godina nisi bio u zemlji, a u svetu body buildinga si jako poznat, reci nam, pre svega zbog mlađih čitaoca, nekoliko podataka o sebi, tvoju ličnu kartu.
SB: Počeo sam da treniram sa 15 godina u Borovu, gde sam rođen 14.decembra 1960. godine. Jako sam voleo body building i prilično brzo sam napredovao. Ja nisam počeo da treniram da bih se rekreirao ili malo nabacio mišiće. Želeo sam da budem najbolji. Na taj način sam trenirao i hranio se, nabavljao i čitao knjige i svu literaturu do koje sam u ono vreme mogao da dođem.


TRENING U "LEDENOJ DVORANI"
BL: Kažes da ti je ishrana bila važna. Kako si se hranio?
SB: Mnogo sam pazio na ishranu. Imao sam logiku što više proteina, to više i mišića. Zato sam strahovito puno jeo, čak i do 40 jaja dnevno, što znači 1200 jaja mesečno. Jeo sam i kilogram sira dnevno. Međutim, nikada nisam bio debeo.

BL: Kako se u to vreme treniralo?
SB: Pa, tada nije bilo sprava kao što ih danas ima u fitness studijima. Sam sebi sam napravio sprave. Trenirao sam u jednoj prostoriji koja je zimi bilo toliko hladna da sam morao da skidam led sa ogledala koje se nalazilo u vežbaonici. Pošto sam morao da oblačim po tri-četiri majce i džemper, kada bih se oznojio i svukao, inje se hvatalo po ledjima..

BL: Ali, to ti nije smetalo da treniraš.
SB: Nikako. Ja sam imao strahovitu želju da rastem, svaka moja ćelija je htela da bude veća. Radio sam po deset sati, ali sam uspevao redovno da vežbam. Zato sam i uspeo za kratko vreme da napravim jako dobre rezultate. Već sa 18 godina postao sam juniorski prvak Evrope, čak su Nemci pisali da sam najmišićaviji junior koji se do tada ikada pojavio u Esenu, koji je u to vreme bio evropska metropola u body buildingu.


METEORSKI USPON
BL: Kako je daije tekla tvoja karijera?
SB: Posle toga sam pravio pauzu zbog odlaska u vojsku. Ponovo sam počeo da se spremam 1983. godine, za prvenstvo Jugoslavije u Novom Sadu i na tom takmičenju sam pobedio. Postao sam najmlađi državni šampion u istoriji jugoslovenskog body buildinga. Toje inače bilo fantastično takmičenje, koje je organizovao Petar Čelik. Čak je gost bio tadašnji Mister Universum John Brown. Godinu dana posle toga učestvovao sam na Prvenstvu sveta koje je održano u Beogradu. Na tom takmičenju bio sam u fantastičnoj formi i osvojio drugo mesto. Posle su Nemci pisali u Sport žurnalu da je veliki Jeff King jedva pobedio nepoznatog Jugoslovena. Dakle, već pre dvadeset godina, pomogao sam da Jugoslavija bude velesila u body buildingu.

BL: Kada si otišao u inostranstvo i zbog čega?
SB: Iz Jugoslavije sam otišao krajem 1985. godine. Jednostavno, pošto sam se puno takmičio i po inostranstvu, video sam kako sve to lepo tamo izgleda. Meni se to dopalo i dobio sam veliku želju da odem vani.
NOVI RAMBO JE ROĐEN
BL: Kako si se snašao?
SB: Odlično. Za vrlo kratko vreme postao sam poznat. U Nemačkoj sam snimao filmove. Prvi film je bio sa poznatim pevačem Falcom. Glumio sam njegovog telohranitelja. Bila je to izvanredna komedija i imao je vrlo dobre kritike. Posle samo sedam dana prikazivanja filma cela Nemačka znala je za mene, jer su o filmu pisale sve novine. Čak su mene uporedivali sa Rambom (a nosio sam i frizuru kao on). Ljudi su me prepoznavali na ulici,tražili autograme, neprestano me zvali. Novine su pisale: "Rambov duplikat otkriven u Minhenu". Cak je i sam Falco uporedivao Silvestera Stalonea i mene. Rekao je. "Pa on zaista liči na Ramba, samo što je mnogo veći i mladi od njega." Posle toga je usledio i drugi film, tako da mi se već 1986. godine pružila prilika da odem za Ameriku.

BL: Zašto nisi otišao?
SB: Ponuđen mi je ugovor koji sam kod sebe držao mesec dana. Pravo da ti kažem, nisam ga ni pročitao. Naime, imao sam u to vreme prijatelja koji mi je bio kao brat - Antonio Trovato. On je bio Mr. Universum, builder koji je pripadao generaciji Arnolda i Franca Colomba, zapravo su njih trojica trenirali zajedno. Ja sam imao čast da ga upoznam i postali smo jako bliski. Zbog njega, zbog tog našeg prijateljstva, nisam ni otišao za Ameriku.

BL: Znači, ostao si u Nemačkoj?
SB: Da. Vreme sam iskoristio da se žestoko bacim na vežbanje, trenirao sam dva puta dnevno. Posle sam počeo da nastupam po diskotekama i dobio menadžera koji je bio prvak sveta u masovnoj hipnozi. Za pet minuta nastupa, zarađivao sam po 1000 maraka, što je bio ogroman novac, pogotovo ako imate u vidu da je to bilo pre 16-17 godina. Tako sam mogao sebi da priuštim da ništa ne radim već samo da treniram i da se pojavim pet-šest puta mesečno po par minuta i zaradim novac.

ŠVAJCARSKA PRAVDA

BL: Koliko si ostao u Nemačkoj?
SB: U Nemačkoj sam bio do 1990. godine. Najpre sam planirao da idem za Južnu Afriku, a jedno vreme sam trenirao i u Austriji, upoznao mnogo ljudi i stekao nove prijatelje. Onda sam došao u Jugoslaviju, gde sam hteo da se spremam za Mr. Universum koji se održavao u Bolonji (Italija) u oktobru 1990. godine. Trenirao sam u Novom Sadu, u klubu Petra Čelika. On mi je pomogao da se dobro spremim. Onda sam otišao na jedno takmičenje u Švajcarskoj, na kome sam osvojio drugo mesto. Jednostavno, izgubio sam zato što sam bio Jugosloven. Pobedio me je jedan junior, koji nije bio ni kriv ni dužan. Dečko mi se posle takmičenja čak izvinuo i rekao mi da on ništa nije kriv da sam ja za njega šampion. Na kraju. godinu dana kasnije i sam predsednik švajcarskog body building Saveza priznao mi je da sam trebao da pobedim, "ali mi  Švajcarci smo takvi" - bilo je njegovo objašnjenje. U oktobru, pred sam Mr. Universum, takmičio sam se na Prvenstvu Jugoslavije u Prijedoru i tu sam pobedio u teškoj kategoriji. Tada sam dao izjavu da se više neću takmičiti na prostorima Jugoslavije, da to prepuštam mlađima.
Boba Blagojević i Nebojša Jocić

BL: Tako je i bilo?
SB: Naravno, bilo je tako. Ja sam svoju reč održao i više se nisam takmičio na domaćem tlu, niti ću. Za mene su ti dani definitivno prošli. Ja sada radim u Švajcarskoj kao privatni trener i to je jako dobar posao.

PERSONALNI TRENER

BL: Može li od body buildinga da se živi u inostranstvu?
SB: Pa. od samih takmičenja ne dobija se ništa. Tu je stvar ista kao i u našoj zemlji. Čovek dobije samo medalju i pehar i to je sve, a tako puno investira. Čak naša takmičarska boja košta više nego taj jedan pehar. Jedino ako ncko zna dobro da se "proda" drugima kroz nastupe, kao ja što sam pravio kroz fdmove ili sada kao privatni trener. Onda mogu reći da čovek može sasvim dobro da živi. Ja se trudim da držim neki nivo, držim treninge samo biznismenima, kako ženama tako i muškarcima. Sa body builderima ne treniram, jer nemaju novac, a osim toga oni i sami dobro znaju kako se trenira. Mogu ponekad da im dam savet, ali da bi se od toga živelo, morate raditi sa ljudima koji imaju novac. Moja cena kao personalnog trenera u Švajcarskoj je 90 franaka za jedan sat, nekada čak i više Za 60 minuta to uopšte nije loše.

BL: A da li ti stižeš da treniraš?
SB: Treniram redovno upravo zato da bih ostavio utisak kod mušterija.

BL: I dalje ostaješ u Švajcarskoj?
SB: Da. Živim, inače, u blizini Ciriha i planiram i dalje da ostanem. Doduše, moguće je da na neko vreme odete na Tajland ili u Indiju, posebno što su tamo jako povoljni klimatski uslovi.

BL: Bobo, posle 14 godina ponovo si u Srbiji. Kako ti izgleda ovde i kako ti izgledaju naši builderi i builderke?
SB: Mogu reći da su jako napredovali, iako su privredna kriza, ratovi i loša finansijska situacija malo unazadili naše buildere što se tiče nastupa na inostranoj sceni. Međutim, ovi momci imaju neverovatnu volju i ja mislim da bi sve trebalo učiniti da se tim ljudima pomogne. Na žalost, slična situacija je bila i u vreme kada sam se ja takmičio. Ja sam postao vrhunski šampion i pomogao da Jugoslavija postane svetska velesila u body buildingu, međutim sve to su platili moj otac, majka, brat i naravno ja. Sve su investirali u mene. Ja sam odlazio na velika svetska i evropska takmičenja i predstavljao Jugoslaviju, a sve je bilo plaćeno iz mog džepa. Sada zamislite da sam ja imao nekog sponzora koji bi vodio brigu o finansijama, a ja samo trenirao, gde bi mi bio kraj!?! Ali, morao sam da brinem da li ću sutra imati za hranu ili ne. Isto važi i za ove momke. Kada bi oni mogli da treniraju ne razmišljajući o tome da li će imati osnovnih sredstava za život, priča bi bila sasvim drugačija. Uzmite recimo Denisa Malog[neka mu je laka zemlja :(  ]. On je fantastičan potencijal. Kada bi se njemu pomoglo, on bi dominirao na svetskoj sceni.

BL: I za sam kraj, poruka klincima koji sada prave prve korake u body buildingu.
SB: Najpre, i mladi i stari bi trebalo da se bave fitnessom, to je u inostranstvu sasvim normalna stvar. Najvažnije je da se čovek dobro oseća i bude dosledan sebi, sve ostalo će doći vremenom.
BL: Bobo, mnogo ti se zahvaljujemo na razgovoru. Bilo je zadovoljstvo razgovarati sa tobom posle toliko vremena.
SB: Hvala i vama, uvek ću biti tu kada je BODY LINE u pitanju. Puno pozdrava svim vašim čitaocima.

Kod Gorana Ilica u njegovom Olympia fitness centru u Kragujevcu..

INTERVJU SLOBODAN BOBO BLAGOJEVIĆ ZA BODY LINE BR.8 [ČASOPIS KOJI JE IZDAVAO GORAN ILIĆ -facebook]-2004 GODINA


Olympia Kragujevac portal-http://www.olympia.rs/


FIBO 2013..
Milos Sarcev,Roni i Slobodan Boba Blagojevic


Pre započinjanja bilo kog fitnes, bodybuilding programa ili programa ishrane i suplementacije, uključujući i one predložene u ovom tekstu, trebalo bi konsultovati lekara. Određeni programi nisu pogodni za svakoga, i mogu rezultirati povredama ili drugim problemima. Svaku aktivnost ili ishranu poželjno je prilagoditi individui. Ako prilikom bilo kog programa treninga ishrane osetite probleme u ovakvim situacijama, obavezno konsultujte svog lekara što pre.

Misko Polomac,click na linkove....

twitter

0 коментара:

Постави коментар