Popularni postovi bloga POLOMAC MP

ČLANCI BLOGA POLOMAC MP

петак, 5. април 2013.

Negovan Jovanović Gane-stari intervju sa Miško Polomac

Negovan Jovanović Gane-stari intervju sa Miško Polomac

Negovan Jovanović, rođen 23. avgusta 1973. godine u Gnjilanu, sada živi u Novom Sadu. Kao dečak, gledajući slike i fllmove, poželeo je da i on ima lepo oblikovano telo, poput tađašnjih njegovih uzora -Stalonea i Švarcenegera.
Počinje da trenira boks, i za tri godine postiže odllčne juniorske rezultate na turnirima.Usput, Negovan kod svoje kuće pravi malu teretanu. Benč klupa sa podešavanjern nagiba, skotova biceps klupa, vratilo, razboj i 150 kilograma tegova - to je sve što mu je trebalo da bi 1994. godine postao prvak Jugoslavije.
Prvi program treninga koji je Negovan radio blo je baziran na 4 treninga sedmično. Pola tela ponedeljkom i četvrtkom (noge-leđa-biceps), a druga polovina utorkom i petkom (grudi-ramena-triceps). Radio je puno serija i puno ponavljanja. Jeo je ogromne količlne hrane, a ipak nije imao željene rezultate,nije imao ni trenera, a savete je tražio od Ijudi koji su tek nešto više znali od njega o body buildingu. Napravio je i on, kao i mnogl drugi, tipičnu početničku grešku: ŠTO VIŠE TO BOLJE".
Naravno, svi su ljudi različiti, ali kod ogromne većine vežbača taj se princip nije dobro pokazao.
Čitajući casopise i knjige o body buildingu, Jovanović, ipak, kreće pravim putem, postižući uspeh za uspehom.Sada vežba u Novom Sadu u teretani hotela "Park" čiji je vlasnik Vladimir Holi, naš dobro poznati body bulider.

Negovan kaže da su njegovi treninzi za masu ne razlikuju puno u odnosu na one koje radi za deflniciju. Njegovi treninzi su jaki, intezivni i kratki. Trening mu traje najviše 45 minuta. Pauze su mu kratke, taman tolike da njegov trening partner (naš veliki potencijal Juraj Valenćik) odradi svoju seriju. Mišićna partija se radi jednom u sedam dana. Negovan tvrdi da sa ovakvim pristupom u treningu on dobija čvrste i guste mišiće. Takode tvrdi da je trening samo jak signal mišićima da rastu, a da li će rasti zavisi od onoga šta ćete da radite posle treninga.
To, naravno, podrazumeva dobru i pravilnu ishranu i suplementaciju.
"U vansezoni  trčim obavezno jednom nedeljno, laganim tempom oko 30 minuta, a nekeda i dva puta. To je bitno za održavanje kvaliteta mišića i kondicije" - kaže Gane.
Pred takmičenje on dodaje jednu vežbu plus za mišićne partije i povećava kardio treninge na tri puta sedmično po 30 minuta.
                          
Kada radi masu Gane, jede velike količlne teletine, nemasne svinjetine, sir, desetak jaja dnevno, crni hleb, pirinač, voće i slično.
Jednom nedeljno obavezno"zbunjuje metabolizam unoseći ogromne količine kalorija. Tada jede sve što je "zabranjeno": burek,picu, slatko ...
Faza predtakmičarskih prirema mu traje 6-8 nedelja u zavisnosti od forme. Dijeta ima postepen prelaz. "U takmičarskoj dijeti Negovan konzumira meso, belanca, whey protein, tri puta nedeljno teletinu po 600-700 grama, nemasne sireve oko 200 grama, a ugljene hidrate uzima samo pre i posle treninga, i to po 150 grama pirinča. Ponekad uzima i neku voćku. Jednom sedmično povećava ugljene hidrate da bi ubrzao metabolizam i malo se dopunio.
Njegova težina u vansezoni je za samo pet kilograma veća od takmičarske.
"Što kvalitetniju masu posedujete, lakše ćete se definisati" - kaže Negovan.
Poslednje nedelje pred takmičenje Negovan od tri do pet dana prazni glikogenske rezerve. Tada od ugljenih hidrata uzima samo po jednu bananu i jabuku, od proteina jede belo plleće meso. Povećava u treningu broj serija i ponavljanja i radi puno aerobnlh vežbi.Narednih tri do pet dana vrši popunu glikogena, tada ne trenira već samo pozira. Hrana koju tada konzumira je pirinač u većoj količini, a dan pred takmičnje dodaje bademe i lešnike.
Negovan je veliki pristalica korišćenja korisnih sportsklh preparata. U fazi rada mase on uzima whey protein, amino kiseline i obavezno creatin. Kada radi definiciju uzima iste preparate, s tim što povećava unos whey proteina i amino kiselina. Creatin uzima do dana popune.
U popuni glikogena ga ne uzima, ali ga zato uzima na sam dan takmičenja. Whey protein ne uzima poslednjih deset dana pred takmičenje.
"Koristan preparat u fazi deflnicije je i neki termogenik, ali samo za taj preparat morate konsultovati stručno lice" - kaže Gane.
Negovan izuzetno ceni bildere lepe građe poput Šon Reja, Flex Vilera, Rič Gasparija (asa '80-te) i naravno Miloša Šarčeva,  čuvenog Petra Lisku, Šipku i svog kuma Slobodana Vukića koji je pokazao da nikada nije kasno početl sa ozbiljnim vežbanjem i, naravno, njegovog trening partnera Juraja Valenčika.
Jovanović kaže da imamo puno potencijala, a među njima je Boban Pešić.

Razgovor sa Negovanom završavamo njegovom porukom mladim vežbačima:
"VEŽBAJTE PAMETNO, PRIMAJTE SAVETE, ALI SAMO OD ISKUSNIH, INFORMIŠITE SE ŠTO VIŠE JER BODYBUILDING SE UČI CEO ŽIVOT!!.
EVO, JA VEŽBAM DESET GODINA I JOŠ UVEK UČIM. SLUŠAJTE SVOJE TELO, NE RADITE PROTIV NJEGA. SVI SMO RAZLIČITI, MORATE PRONAĆl SEBE".
Evo jos nesto od njega...Pet puta sam bio državni prvak u srednjoj kategoriji,i pet puta prvak kupa Srbije!Više puta sam bio na međunarodnim takmičenjima,prvak Balkana 2000god. do 75kg ,a 2002god. drugi na Balkanu do 80kg,vicečampion Mediterana,deveti na Evropskom 2002god.Više puta sam bio prvak Vojvodine i revijalnih takmicenja....

BODY LINE br.1 Gorana Ilića-OLYMPIA KRAGUJEVAC https://www.facebook.com/olympia.kragujevac?fref=ts

Negovan Gane Jovanovic facebook- https://www.facebook.com/negovangane.jovanovic/photos


Pre započinjanja bilo kog fitnes, bodybuilding programa ili programa ishrane i suplementacije, uključujući i one predložene u ovom tekstu, trebalo bi konsultovati lekara. Određeni programi nisu pogodni za svakoga, i mogu rezultirati povredama ili drugim problemima. Svaku aktivnost ili ishranu poželjno je prilagoditi individui. Ako prilikom bilo kog programa treninga ishrane osetite probleme u ovakvim situacijama, obavezno konsultujte svog lekara što pre.

Misko Polomac,click na linkove....

twitter

0 коментара:

Постави коментар