Popularni postovi bloga POLOMAC MP

ČLANCI BLOGA POLOMAC MP

уторак, 8. јануар 2019.

Tribina srednjoškolaca o treningu u teretani. Pitanja za Miška Polomca

  Nedavno na jednoj tribini srednje škole učenici su obradili temu treninga u teretani.
Interesovala ih je između ostalog moja takmičarska i trenerska uloga proteklih godina, te saveti za njihov mogući trening šta, kako, koliko i sl...

*1.Koliko dugo trenirate?
Treniram nepunih 30 godina.Koliko se sećam od svoje 19te godine kada sam prestao da treniram karate.
Dobro mi je išlo u karateu koji mi je sa dobrim trenerima dao osnove mentalne i fizičke čvrstine.
Tada sam dobro trčao i srednje pruge.
No, nešto me vuklo u teretanu gde sam poželeo da budem krupniji i snažniji. Ali neka bude i da je to uticaj filmova Arnolda Švarceneger, pa i stripova ponajpre Zagora i Blek Stene.
U sebi imam taj neki hajdučki samoživi borbeni duh. Najbolje se osećam kada znam da zavisi samo od mene.

*2.Imate li neki poseban način ishrane?
Naravno.
Bavim se između ostalog fizičkim izgledom, snagom, a za sve to da bi bilo rezultata pored treninga isto toliko bitna je i adekvatna ishrana.
Jedna izreka kaže, a bukvalno je tačna- ono si što jedeš.

*3.Kakve su Vam dijete i ima li tu nekih različitosti?
Moj osnovni sport i način života je bodi bilding i fitnes, a uz to powerlifting.
U bodi bildingu dijetom u određenom vremenskom periodu trudimo se da uz adekvatan trening postignemo formu i simetriju tela koju ćemo na dan takmičenja prikazati na bini.
Telesne masti dijetom i treningom svodimo na najmanji mogući minimum što je prepoznatljivo u našem sportu.
U powerliftingu ishrana je kalorijski dosta opuštenija. Cilj je podići što više a za to nam treba puno kvalitetnih kalorija.
Kada kažem kvalitetne kalorije podrazumevam da nije isto uneti npr 1000cal iz brze nezdrave hrane, poput gomile slatkiša, nezdravih sokova itd i 1000cal iz zdravih kalorija poput nemasnog mesa, povrća i voća.
Tu su u osnovi te razlike.
Opet za rekreativce je nešto drugačije, ali svakako teži se izbalansiranoj zdravoj ishrani.

*4.Koje su najčešće zablude u dijetama?
Tu su mi "najcrnji" oni koji večito traže način da skinu višak kilograma a da ne rade ništa.
Tako nedavno rekoh....
Po Mateju {zač. 177 }
I ne omršaše nikad svi oni koji KAO želeše a ne htedoše ništa  da rade već samo pričaše i lagaše sebe.Sve ne radiše i slušaše priče o magiji o raznim receptima  i raznim lažnim postovima kupus dijeta gde njihov duh još više slabiše.
I biše osuđeni da večito traže magiju koju nikad ne doživeše slušajući lažne "proroke koji im dušu uzeše...
Da bi mnogi gurui i treneri uzeli pare uvek smisle neki novi trend, tako da eto gomile zabluda.

*5.Vaš savet, u kojim godinama početi sa treninzima u teretani?
Može se početi rano, ali uvek uz stručnog trenera. Početnik uvek mora biti dobro upućen i adekvatno i bukvalno obučen u korišćenju opreme za treninge.
U ranom pubertetu zahvaljući stručnom treningu možete sjajno usmeriti Vaš rast i razvoj.
A onda i napredovati u Vašim ciljevima.

*6.Koliko su fizičke aktivnosti korisne u svakodnevnom životu?
Opet se držim nekih izreka, a u ovom slučaju ona dobro poznata--u zdravom telu zdrav duh.
Zahvaljujući treningu na prvom mestu podižete Vaše zdravlje na viši nivo, Vaše sposobnosti rastu a one se lako implementiraju u svakodnevni život.
Na kraju stičete mnogo veće samopuzdanje.

*7.Moje drugare srednjoškolce i mene zanima ako krenemo sa treningom u teretani, koliko često i koliko teško da treniramo?
Kao početnici jedan uvodni period potrebno je da prođete adaptaciju, obuku i učenje pravilnog izvođenja vežbi. To je najbitnije, a usput da naučite zašto to radite.
Dovoljno je da trenirate 3 puta sedmično u tom periodu, a koliko teško podrazumeva ne svakako preteško već dovoljno. Sistem postepene lagane progresije će biti ono što Vam treba.
Detaljan globalan plan treninga i ishrane opisao sam na mom blogu Polomac MP.

*8.Utiče li i koliki je uticaj genetike u fizičkim sposobnostima?
Genetika je u vrhunskim rezultatima u određenim sportovima presudna ako svi treniraju na istom nivou i ako svi rade manje više slične protokole. Ali sama genetika bez toga je samo neiskorišćena prednost.
Genetika može i da nas usmeri kojim se sportom baviti. Upravo zbog toga nismo svi za sve.
Npr u mišićnoj strukturi količina brzo kontrahujućih i sporo kontrahujućih mišićnih vlakana može nam puno toga reći za šta smo dobri.

*9.Šta biste Vi rekli jednom početniku?
Pre nego krenete u bilo kakav trening postavite sebi cilj pa i ako je to rekreacija imajte cilj.
Učite dovoljno o tome zašto to radite, tek kada budete toga svesni možda napravite kontinuitet. Onda ćete verovatno sa pravom motivacijom pristupati svemu.
Ne budite nestrpljivi već dajte vremena da dođete do očekivanog.
I naravno neka Vas u to uvede neko iskusan.

POSETITE
-FB STRANICU MISKO POLOMAC FITNES KLUB I SHOP
-INSTAGRAM PROFIL MISKO POLOMAC
I PONEKAD NA BLOGU KLIKNITE I POSETITE ADSENSE REKLAME.....

0 коментара:

Постави коментар