Popularni postovi bloga POLOMAC MP

ČLANCI BLOGA POLOMAC MP

петак, 13. април 2012.

Chuck Norris-Kako je zaista trenirao najjači na svetu


Chuck Norris-Kako je zaista trenirao najjači na svetu

U godinama, mršav i mišićav, težak 85 kilograma, Noris bi lako mogao da prođe kao 26-godišnjak. Njegov krvni pritisak iznosi 114/70 (izuzev ako ga neki nadobudni siledžija popreko pogleda) a broj otkucaja srca u mirovanju svega 42. Takva bradikardija (sporo srce) stvorena vežbom načiniće svakog maratonca zavidnim.
lako se odavno ne takmiči, Čak Noris još uvek  trenira kao i u svojim najboljim danima, kada je postao šampion sveta u poluteškoj kategoriji za 1968. godinu. Razlog je Čakova želja da i u svojim filmovima iskaže onu perfekciju koju je imao nekada kao nepobedivi borac. Zato su akcije u njegovim filmovima realistične i gledajući ih čovek ima utisak da je za Čaka prebiti 10 momaka, skakati sa čikaškog mosta ili njihati se na 50 metara visine isto što i pojesti parče kolača.



Nekada  Čak je imao 30 karate škola, ali se onda, u svojoj 35. godini, na nagovor svoga prijatelja Stiv Mek Kvina opredelio za film i počeo da studira glumu. Bio je to izazov za Čaka ali se on nije pokajao. Potpisao je tada ugovor za X filmova koje bi trebao da snimi u nekih 7 godina za 2 — 3 miliona dolara po filmu.
U Čakovim filmovima ima dosta nasilja, ali on na to kaže: „Slika koju ja nudim je ona o kojoj svaki punokrvni Amerikanac sanja. Istina je, nasiIjem se ne rešavaju problemi, ali ja ne govorim o nasilju. Ja govorim o stavu protiv zla. Ljudi se osećaju potištenim zbog stvari van njihove kontrole. U mojim filmovima mi spašavamo Ijude i dajemo pokvarenim momcima ono što zaslužuju".


Chuck Norris sistem treninga koncipiran je prema zahtevima koje mu postavljaju njegovi filmovi: vrhunska veština, vrhunska fizička kondicija i snaga, sve to nadopunjeno mišićnom masom koja daje uverljivost njegovoj pojavi na filmu. U tome mu intenzivno pomaže njegov prijatelj i partner Hauard Džekson, svetski kikboksing šampion u lakoj kategoriji. Sve što čak uradi. Hauard takode radi ili pokušava da uradi. I obratno, sve što Hauard radi, to isto ne propušta Čak. Njih dvojica su neumorni.

Noris trenira 6 dana nedeljno. Utorkom,četvrtkom i subotom svoj trening započinje razgibavanjem,a zatim 2 sata radi sparing sa Hauardom. Odmah posle sparinga Čak radi svoje krugove koji se sastoje iz 12-minutne vožnje stacionarnog bicikla, kome sledi 12 minuta trčanja na beskrajnoj traci 12 minutta veslanja ,a potom ponovo 12 minuta vožnje biciklom. U momentu završetka svoga kruga Noris je neprekidno vežbao 2 i po sata. Ali on još nije gotov!

Sada sledi njegov drugi gigantski krug koji se sastoji iz 6 trominutnih rundi vežbanja bez pauze. On je koncipiran na sledeći način: 3 minuta vožnje stacionarnog bicikla, 3 minuta trčanja po traci, 3 minuta udaranja u boksersku krušku, 3 minuta veslanja, ponovo 3 minuta vožnje bicikla i konačno, 3 minuta udaranja u tešku vreću Onda nije ni čudo što mu je puls mirovanja 42. Ako bi neko od nas pokušao ovako nešto, njegov puls bi sigurno ubrzo spao na nulu.

Ovakav način vežbanja dao je Čaku odličnu mišićnu i kardiovaskularnu izdržljivost. Ali, kod vežbi za mišićnu masu on u početku nije imao uspeha. Onda se pojavio Lou Ferrigno koji je postao Čakov lični trener. Veliki Lu je Čaku odredio 3 dana za bodi bilding — ponedeljak, sreda, petak — i to u svojoj dobro opremljenoj vežbaonici.


PROGRAM TRENINGA Chuck Norris-a
Svoj bilderski program Čak počinje trbušnim mišićima i to sa po 5 super serija dizanja nogu iz visa na vratilu i dizanja u sed na kosoj dasci. U obe vežbe radi 60 — 100 ponavljanja. Gledajući kako Čak trenira, Lu komentariše: „Ovaj čovek se jednostavno nikad ne umara".

Sledeći na spisku je rad na gornjem delu tela. Čak radi na latisimusima, grudima, deltoidima i rukama, a zatim prelazi na noge. Za latisimuse i gornji deo leđa Čak radi 3 vežbe u 3 — 4 seta sa po 12 — 15 ponavljanja po ovom redu: vučenje na lat mašini sa uskim hvatom, podizanje na vratilu sa širokim hvatom i pulovere. Čakovi latisimusi su tako izdržljivi da može da uradi 50 izvlačenja bez predaha.


Vežbe za grudi Čak počinje potiskom sa klupe u četiri seta sa 10 — 15 po- navljanja. Potom sledi letenje sa bućicama i ukrštanje sajli na lat mašini u po 3 seta sa 12 — 15 ponavljanja. Vredno je napomenuti da se čak odmara između serija tek toliko koliko je Hauardu Džeksonu potrebno da uradi svoju seriju. Iako Hauard uspe da sa svojom težinom uradi 12 ponavljanja, budite sigurni da će Noris uraditi 13.

Za široka ramena Lu je Čaku odredio podizanje bučica u stranu u 4 — 5 serija sa 12 — 15 ponavljanja. Veći broj ponavljanja Čak praktikuje zato što želi ne samo mišićnu masu nego i izdržljivost. Svoj rad na deltoidima Čak završava potiskom dvoručnim tegom ispred vrata ponovo u 4 — 5 serija sa 12 — 15 ponavljanja.

Biceps i triceps Čak „obrađuje" super serijama kosog pregiba sa bućicama i potiska na lat mašini, u po 3 seta sa 15 ponavljanja. Odmah zatim slede po 3 super serije u 15 ponavljanja na biceps mašini i triceps ekstenzije na lat mašini.

Njegove vežbe za noge sastoje se iz po 3 serije pregiba na kurl mašini i ekstenzija na kurl mašini obe u 30 ponavljanja. Zatim sledi nožni potisak na pres mašinL u 2 serije sa 30 ponavljanja. Za listove Čak naizmenično po danima radi sedeće i stojeće podizanje na prste u 4 serije sa 20 ponavljanja.

Pre nego što završi sa vežbanjem Čak uzima tešku metalnu motku i izvodi sedeće okrete u stranu. Pri tome se pažljivo izvija unazad da bi aktivirao sve trbušne i sa njima povezane mišiće.
Chuck Norris ne vežba samo zbog  filmova koje snima. On jednostavno voli da trenira i bude u velikoj formi. Stoga, pobeđuje ne samo na filmu već i u stvarnom životu.

By Jeff Everson Muscle & Fitness,a kod nas prevedeno u KARATE BILDER(preteča današnjeg sjajnog časopisa MAXX)







0 коментара:

Постави коментар