Popularni postovi bloga POLOMAC MP

субота, 30. јул 2011.

MILOŠ ŠARČEV-STARI INTERVJU

Priredio:Miško Polomac 

Ovo je jedan od Miloševih prvih intervjua koji je dao za naše časopise nakon što je postao PRO bodi bilder.

A Vi kada stignete kliknite na adsense google reklame na mom blogu.Unapred zahvalan.


Intervju je objavljen 1991 god u časopisu -Super atleta sport,br.6.......    
Da secam se tačnog datuma i mog prvog treninga.Bilo je to 18.septembra 1981 god.Naime ja sam uvek voleo sport.Oprobao sam se u fudbalu,košarci,plivanju,karateu,dzudou...Ipak ni u jednom od tih sportova nisam našao sebe.Kolektivni sportovi mi nisu odgovarali,jer sam zavisio od drugih.Trazio sam nešto gde bi se kao individualac mogao dokazati,a bodi bilding je bio odgovor.  

Pored svega moj prijatelj,Agoč Robert,koga nisam video jedno vreme,ubedio me je,da bih se trebao oprobati u ovom sportu.  

Naša prva teretana bila je u njegovoj garaži.Tegove smo izlili od betona,improvizovali nekoliko mašina i odmah počeli sa 6 treninga nedeljno.  

Sećam se da sam u prvih 10 meseci imao strahovit napredak!Povećao sam obim grudi za čitavih 20cm i obim ruku za 7cm. 
Kako moji roditelji nisu bili oduševljeni što im sin diže tegove po ceo dan,često sam morao trenirati u tajnosti.U tajnosti sam izašao i na prvo takmičenje 1985god u Tuzli.Plasirao sam se na 4 mesto iza Klepa,Prljevića i Čustovića.Naravno,moji roditelji su to ubrzo saznali i uskoro su se morali pomiriti sa sudbinom,da ce im sin biti bodi bilder-takmičar.    

Pre mog nastupa,upoznao sam se sa Rasimom Sarićem,našim poznatim atletom i izvanrednim čovekom.On me i nagovorio da se takmičim.On me je takodje upoznao i sa Petrom Čelikom.    

Petar mi je pomogao i u pripremama za moje drugo takmičenje.Bilo je to prvenstvo Srbije '86,gde sam bio apsolutni pobednik.Iste godine sam pobedio i na prvenstvu Vojvodine,Kupu Šampiona u Paraćinu,a bio sam drugi na prvenstvu Jugoslavije iza Žarka Stojića.    

-Možete li nam nešto reći o vašem nastupu na tom prvenstvu?    

Da vam kažem,takmičenja nije bilo.Žarko je bio toliko superioran,da ga nisu ni poredili sa ostalima.Naravno ja ne volim da gubim,ali kada me neko zasluženo pobedi ostaje mi jedino da mu čestitam.   
-Sledeće godine sta napravili velik preokret?  

 Da,sledeća 1987 god je bila velika prekretnica u mom životu i mojoj sportskoj karijeri.    


Naime,nakon nekoliko mojih regionalnih takmičenja koja sam dobio,dragi prijatelj i trening partner Adam Janković,došao je sa predlogom da izadjem na prvenstvo Evrope u WPF-organizaciji iz Velike Britanije.Takmičenje se održalo u Bariju[Italija] u junu '87.Adam je konačno uspeo da formira bodi bilding klub,dobio je salu i stvorio odlicne uslove za pripreme.On mi je bio glavna pokretačka snaga,trenirao me je i podržao u svemu.    

Sve se na kraju isplatilo,jer sam se vratio sa titulom vicešampiona.To mi je dalo toliko samopouzdanja,da sam odlučio da se takmičim i na Mr.Univerzumu u oktobru iste godine u Arizoni[SAD].Ipak sam imao jednu usputnu stanicu,takmičenje u Budvi početkom septembra.Po prvi put u istoriji našeg sporta kod nas se davala novčana nagrada i to samo apsolutnom pobedniku.Koliko se sećam sa tom nagradom sam sebi mogao kupiti povratnu kartu do Arizone i imati jos za dzeparac.    

Adam i ja smo se ubijali na treninzima.Moja dijeta je bila striktnija no ikad,a ja sam bio ubedjen da mi ta pobeda ne moze izmaći.  

No nas proslavljeni atleta Fikret Hodzić se pojavio na tom takmičenju iako ga niko nije očekivao.Fikret je pobedio u apsolutnoj kategoriji odlukom sudija 3:2.  

Moram priznati da sam izgubio zasluženo,od pravog šampiona i jedino preostalo mi je bilo da mu čestitam na pobedi.  

-Da li vas je ovo moglo destimulisati?  

Ja nisam ni po koju cenu hteo odustati od Mr.Univerzuma,tako da sam za mesec dana prikupio dovoljno novca da kupim kartu do Arizone tačnije Tusona.    

Nakon 24 sata leta,vremenske razlike,nekoliko neadekvatnih obroka moja forma se uveliko promenila,tako da sam zauzeo 6 mesto u poluteškoj kategoriji.Naravno i to nije bio neuspeh,ali ja sam imao za cilj da postanem Mr.Univerzum!    

Naredne godine sve sam podredio takmicenju -Mr.Univerzum'88-.Na žalost opet nisam pobedio.Bio sam treci u poluteškoj kategoriji.Tu sam nesto i naucio!Naime po sudijskim listama Evropske sudije su mi dale tri prva,drugo i trece mesto,a Americke ,šesto,deveto 11to i 12-to mesto!!!Ja sam bio super definisan,ali primetno "manji" od ostalih.Znao sam ,da ukoliko hoću da pobedim moram biti masivniji.Sve sam opet podredio tom cilju.  

Na istom takmicenju '89 godine bio sam u teškoj kategoruji sa 95kg.Sudije me nisu mogle ignorisati.Konačno iz trećeg pokušaja ostvario sam svoj cilj ,pobedio sam i postao-Mr.Univerzum!  

-1991 godine ste nastupil kao Pro bilder!  

Da,moj prvi pro nastup je bio 20.aprila u San Hozeu.Plasirao sam se na treće mesto iza Ron Lova i Sonija Šmida.Time sam se kvalifikovao za Olympiu.  


-Da li ste verovali u takav uspeh?  

Nisam očekivao da ću se plasirati tako visoko na svom prvom pro nastupu,ali verovao sam u svoje kvalitete i znao sam da se neću obrukati.Čak šta više nakon prve runde sudjenja sam bio prvi,ispred Lova,Šmida,Brauna ,Beklsa,Brizboisa,Belknapa,Santorelija i ostalih šampiona.  

Vec sledeće nedelje imao sam naredno takmičenje -Nijagarini Vodopadi-.Tu sam se plasirao na četvrto mesto,iako kažu da sam zaslužio viču poziciju. Zatim sam nastupio na slavnom takmicenju "Noc Šampiona" u Njujorku.U jakoj konkurenciji od preko 30 takmicara,zauzeo sam 11 mesto.Napravio sam nekoliko experimenata u dijeti koji nisu urodili plodom.Sada se spremam punom parom za Mr.O '91.    


-Šta očekujete?  

Naravno pobedu,ako ne idem na pobedu onda zasto da ucestvujem!?No ovo je najjače takmičenje gde ce nastupiti 20 najboljih na svetu,a razlike su minimalne.  

-Po vama ko su ovogodisnji favoriti?  
Naravno favoriti su................ Hejni,Rej,Labrada,Gaspari,Tejlor,Pastel,Akim,Jejts,Marš,Muntzer,Hilebrant,Šmid,Bekls,Paris,Robinson,Bano i naravno Šarčev!  



-Šta mislite o sadašnjem bodi bildingu u Jugoslaviji?  


Da počnem redom.Mislim da bi u svoje vreme Petar Čelik daleko dogurao da je nastavio da se takmiči.Imao je Evropsku titulu,mogao je još.  
Žarko Stojić je svetski kvalitet i može mnogo da uradi.  Naser El Sonbaty je već dokazani IFBB PRO,dokazaće svetski kvalitet.  Slobodan Blagojević je neverovatno masivan i na takmičenju uvek 100% spreman.Njemu je mesto medju PRO!  Fikret Hodžić je svojevremeno bio nas vodeci takmicar.Prljević Miodrag takodje nas odličan takmičar.  Neven Čorak je velik potencijal.  






-Kako se stranci osećaju u Americi?  

Bilo ko da veruje u sebe i ne boji se rada,uspeće.Tu nema dileme.Ja kada sam dolazio ovde nisam uopšte sumljao u uspeh,iako nisam imao ni prijatelje ni rodbine niti sam znao jezik.  

-Možete li nam ukratko reci kako sada trenirate?  

Ja sam sve misićne partije podelio u 4 dana.  


1dan-grudi,prednji i srednji deo ramena,listovi  


2dan-kvadriceps,stomak  


3dan-ruke,zadnja loža,listovi  


4dan-ledja,zadnji deo ramena,trapez,stomak  

Ponekad 5 dan odmaram,a nekada samo nastavim sa programom i uzmem dan odmora kada osetim da mi je potreban.  

Tokom cele godine hranim se pravilno,tako da mogu benefirati od dijete-non stop.  

Veoma je pogrešno nakon takmicenja opustiti se kao prasac,jer ces tokom dijete za sledeće takmičenje po svemu sudeći izgubiti mnogo teško zaradjenih misića.Naravno da je sve individualno,ali u principu tokom cele godine treba unositi 2,5 do 3 gr proteina po kilogramu telesne težine i duplo toliko u.hidrata uz minimalne količine zdravih masti.!  

-Šta možete preporučiti našim čitaocima kako ne bi lutali?  

Preporučujem od sveg srca aerobne aktivnosti,najmanje 3 puta sedmično.Pred takmičenje 5-6 puta po 30min..  


Što se samog treninga tiče držite se osnovnih vežbi i uključite dodatne koje bi odgovarale vašim zahtevima.Svaku vežbu vi morate da osećate,ako radite vežbu za gornji deo grudi onda morate i osećati taj mišić.Ukoliko to nije slučaj nadjite drugu vežbu koju ćete osećati. 

U principu radite 3-5 vežbi po misićnoj grupi.I uvek se koncentrišite na mišić koji radite,a ne na teg koji podiz
žete!  


MIND MUSCLE CONECTION!!!!!!!



Pre započinjanja bilo kog fitnes, bodybuilding programa ili programa ishrane i suplementacije, uključujući i one predložene u ovom tekstu, trebalo bi konsultovati lekara. Određeni programi nisu pogodni za svakoga, i mogu rezultirati povredama ili drugim problemima. Svaku aktivnost ili ishranu poželjno je prilagoditi individui. Ako prilikom bilo kog programa treninga ishrane osetite probleme u ovakvim situacijama, obavezno konsultujte svog lekara što pre.


twitter

0 коментара:

Постави коментар