Popularni postovi bloga POLOMAC MP

ČLANCI BLOGA POLOMAC MP

петак, 05. октобар 2012.

Vanja Vujičić intervju sa Miško Polomac


Vanja Vujičić intervju sa Miško Polomac

Jedan si od pionira dobrih foruma sa ovih prostora sa tematikom koja se vezuje za bodi bilding,srodne mu sportove i sve što čini tu priču.Sećam se da sam rado čitao tvoje sjajne postove koji su verujem mnogima jako koristili.Ti i nekolicina validnih ljudi zaista ste godinama unazad nesebično prenosili iskustvo i znanje.
Kada se vratiš unazad i prisetiš svega toga koliko ti je to sve značilo?

Vanja-Prije desetak godina sam sa još dva čovjeka pokrenuo prvi domaći, da ga nazovem ex-yu forum, čitan i pisan na srpskohrvatskom jeziku. Naš zajednički entuzijazam je tada bio na jako visokom nivou. Bila je to prilika da se istomišljenici, i ljubitelji BB i srodnih sportova tipa snage nađu i druže na jednom mjestu. Razmjena iskustava, i popularizacija ovog sporta je bila pokretačka ideja. Ono što je bilo fantastično i čega se rado sjećam, je svakodnevni priliv članova koji su žurili da što prije iskažu svoje mišljenje, i da doprinesu kvalitetu foruma kroz pisanu riječ. Međutim, poslije par godina egzistencije, kvalitet foruma je počeo jako da opada...stariji članovi, mislim na starije kako starosne dobi, tako i kroz starosnu prisutnost na forumu su počeli lagano da odlaze, i naputaju forum zauvijek. Razloga ima više, ali pomenuo bih one koji se najviše vezuju za karakterne crte članova prevashodno onih mlađih,sa kojima su stariji članovi bili u konstantnom sukobu. Egocentričnost, sujeta, i konstantna potreba za dokazivanjem vlastite "veličine", dovela je do toga da se na forumu rasplamsala vatra takve žestine, da se emocije "zapaljenih" članova nisu mogle drugačije smiriti nego napuštanjem od strane onih da kažem "pametnijih" članova, po univerzalnom principu "pametniji popušta". Međutim, ono što je jako bitno, da i pored toga što više nema kvalitetnih diskusija, oni tekstovi koji su vrijedili i koji su napisani davno, i dalje su tu prisutni, niko ih nije dirao, brisao, pa se i dalje može uz pomoc "search mašine" zaviriti u arhivu, i naći puno toga korisnog po pitanju ishrane, treninga, odmora, i svih ostalih segmenata bitnih za uspjeh u BB-u.

Ti si dokazan stručnjak ove oblasti i imao si priliku da radiš i ostvariš rezultate na vrhunskom nivou sa vrhunskim sportistima.Možeš li nekoga posebno da izdvojiš i po čemu?
Vanja-Bez sumnje, najdraži takmičar sa kojim sam sarađivao je Mario Jarnečić, koji mi je ujedno i blizak prijatelj. Nikad do kraja iskorišteni potencijal, koji je posjedovao određene BB parametre, koji su spadali u sam svjetski vrh. Nevjerovatna definicija, separacija muskulature, i idealan odnos širine ramena i struka, čine ga nadaleko prepoznatljivim. Na žalost, zbog zdravstevnih problema koji su ga snašli u poslednjih nekoliko godina, nije imao mogućnosti za dalje pripreme i takmičenja. Sada intenzivno radi na pripremama Hr reprezentacije u BB-u i fitnessu, a izabran je i za njihovog zvaničnog selektora.


Za visok nivo spreme sportista uvek ide ona jedna stavka više kako bi se osvojio tron,kako ti lično dolaziš do takvih saznanja?Verujem da si stalno u koraku sa visokom edukacijom.
Vanja-Obrazovanje za BB-ing se nigde ne može steći zvanično. U suštini, dobro poznavati BB-ing znači dobro poznavati ljudsko tijelo. Kako sportovi snage izazivaju određeni stres, fizički, i psihički, znanja koja se vezuju za ovu vrstu djelatnosti, spadaju u domen biohemije, hemije, biomehanike, kineziologije, nutricionistike, itd...U kratko čovjek koji me je uveo u sve ovo jos davne '86g., i koji me je opskrbio početnim znanjem, uputio na odgovarajuću literaturu je moj kućni prijatelj prof. Dr. Miloš Obrenović iz Beograda, koji je zvanično jedan od vodećih stručnjaka za fizikalnu medicinu u Srbiji. Da iskoristim mjesto i vrijeme i da napravim malu reklamu za njega, ordinacija u koju mogu da svrate i obrate se za pomoć svi oni koji imaju fizičke traume nastale usljed bavljenja bilo kojim sportom, ili da naprave sve vrste testova fizičke spreme, kao i da dobiju odgovarajuće programe treninga, oporavka i ishrane, nalazi se u Deligradskoj ulici br 27, u Beogradu, u objektu starog DIF-a.

                                              click na fotose za uvećanje......

Šta bi savetovao ljudima željnim rezultata,trenerima ,na čemu temeljiti edukaciju?
Vanja- Prije svega, preporučio bih ljudima koji počinju sa treninzima, a ujedno imaju želju da iz svoga tijela izvuku maksimum, kada je fizički izgled u pitanju, da ne pitaju kvazi stručnjake po teretanama šta je doboro za ovu, ili onu mišićnu partiju, već da se sami bace na kupljenje informacija sa intreneta. Potrebno je da nauče kako pravilno da se hrane, koje su to vježbe osnovne, a kakve su to vježbe koje služe za izolaciju određenih miš. grupa. Koliko trening treba da traje, kao i to da se ne pređe u zonu pretreniranosti, koja je jedan od najvećih neprijatelja napretka, itd... Ima jako puno sajtova na temu, koji služe za obrazovanje upravo onih koji su željni napretka, i žele da to urade na pravi način.

Kakvo je tvoje viđenje treninga u gymu i pored toga što je trening jako individualna stvar od osobe do osobe imaš li neki savet kako trenirati da bi postao bilder u pravom smislu te reči?
Vanja- Postoji puno različitih pristupa ovoj problematici, ali i pored toga što mnogi stručnjaci zagovaraju, gotovo svaki za sebe različite principe i programe treninga, svima je u osnovi zajednička jedna ista stvar pod nazivom INTENZITET.
Može trening da bude velikog, ili malog volumena, sa naglaskom na veći broj setova, i vježbi, ili manji broj setova i vježbi, ali kada je intenzitet u pitanju, možemo ga definisati nekom prostom odrednicom koja kaže "u što kraćoj jedinici vremena, što veća količina tereta koja prođe kroz period koji nazivamo jedan trening". To bi bilo najkraće objašnjenje uspješnog pristupa treningu, mada i ovdje imamo različite oscilacije u određenim parametrima, ali u osnovi intenzitet je pojam/odrednica za uspješan trening. Pri tom, što veci priliv krvi u ciljani misic, tj bolji PUMP, trening je bolje odrađen.

Imaš li neki savet za dame koje žele fit i lep izgled,kako one da treniraju?
Vanja- Za dame je princip treninga sličan kao i za muškarce. Kardio obavezan nakon anaerobnog treninga (trening s opterećenjem), a u ishranu ubaciti što više namirnica za zdravim masnoćama (polinezasićenim, i monenezasićenim masnim kiselinama). Maslinovo ulje, riblje ulje, bademi, lješnik, orah, itd. od proteinskih izvora, koristiti: ribu, bjelance jajeta, crveno juneće meso, dok sa druge strane treba da izbace ako je moguce mliječne proizvode. Vlakna su obavezna za funkcionisanje probavnog trakta, zeleno povrće, brokoli, prokelj, blitva, zelena salata. Od ugljenohidratnih izvora treba da koriste: bijeli pirinač kuvan na vodi, ananas, i banane. Iako su mnogi protiv toga da se fruktoza zaobilazi kao izvor UH koji se nalazi u voću, ja sam misljenja da je upravo suprotno, da su ove dvije namirnice nezamjenjive u napajanju energijom, a pri tom imaju snažna antioksidativna svojstva.

Pošto nisu svi znalci,a uvek neko počinje,kako se hraniti da bi bio velik i kvalitetan?
Vanja- Hrana za početak u BB-u je sa naglaskom, nema mnogo komplikacija. Što vise dobrih UH, kuvan krompir, pirinač, banane, ananas. Proteinski izvori: riba, junetina, cijela jaja, piletina i ćuretina. Vlakna treba da su zastupljenja u meri koliko je organizmu potrebno za pravilno varenje, zeleno povrće, paradajz, paprika, krastavac (uglavnom termički neobrađeno). Kalorije treba da su u suficitu, ali ne pretjerano, između 3500cal-4500cal je dovoljan kalorijski unos da bi 90% ljudi napredovalo, u dobijanju kilaže.
Vanja na ručku 

Koliko se daleko može ići u natural bildingu,i šta bi bio tvoj savet takvim vežbačima?
Vanja- Ako me pitaš za takmičarski natural BB, on ne postoji. A natural rekrativni BB on je itekako ostvariv. Potrebno je vrijeme, konzistentnost u treningu, ishrani ,odmoru,i rezultati neće izostati. E, sad, koliko će ko da napreduje, uglavnom zavisi od njegovih genetskih predispozicija, ako su prethodni faktori koje sam naveo zadovoljeni.

Za one koji se upuštaju u takmičarske vode,kakvu i koliku dijetu preferiraš i dal' je po tebi kardio dobar dodatak?
Vanja- Dijetu sam vec maloprije pomenuo, a kardio je izuzetno važan dodatak. Daje kvalitetniju kožu, bolju prokrvljenost mišića, a istovremeno spaljuje suvišne kalorije. Postoji jedan "guru", u USA, koji pravilnom primjenom kardia količine unesenih UH, uspijeva da takmičarima u predtakmičarskom periodu uz spaljivanje viška masnoće, obezbijedi da istovremeno dobijaju na mišićnoj masi.


Pored svega lično sam jedan od onih koji trguje sa suplementima,ali sam ograničio izbor prodaje.Jako verujem u suplementaciju i postoji mnogo toga dobrog što opravdava uloženi novac,ali sa druge strane i puno šarenih laža koji su bacanje novca.Koja je tvoja lista preporuke za potrebnu i opravdanu suplementaciju?
Vanja-Od suplemenata koje bih izdvojio:
BCAA
Kvalitetan proteinski prah, whey, ili blend
Glutamin
Multimineralne/vitaminske formule

Mnogi veruju da vrhunski bilderi nemaju pauzu sa dopingom i da su ciklusi sa ogromnim dozama.Koliko ima istine u tome?
Vanja- Tačno je da vrhunski pro nemaju pauze i da su na velikim dozama stimulativnih sredstava preko cijele godine. U suprotnom, oni ne bi imali konstantan napredak iz mjeseca u mjesec, iz godine u godinu, kada bi radili drugačije.

Pored svega zašto neizmerno volimo ovaj sport,postoji li nešto što bi se moglo nazvati zlom u celoj ovoj priči?Kako vidiš današnju PRO scenu,ko su tvoji favoriti?
Vanja- Vjerovatno najveće zlo u ovoj priči su sudijski kriterijumi koji nalažu takmičarima da budu sve veći i izdefinisaniji, ne vodeći se pri tom nikakvom estetskim kanonima koji bi trebalo da se zadovolje. Pojam simetrije i balansa odavno ne postoji, pa tako vidimo takmičare sa jako uskim klavikularnim kostima (ramenima), predimenzioniranih ruku, butina, ili leđa, koje nisu u skladu sa ostalim dijelovima tijela. Više od polovine takmičara na današnjoj sceni ne bi mogli da budu takmičari u vrijeme zlatnih 70-ih, kada su dominirali: Arnold, Zane, Nubret, Kolombo i ostali...Odgovor je jednostavan, ne posjeduju genetske predispozicije da bi mogli da napreduju na malim dozama stimulativnih sredstava, koje je stara garda upotrebljavala. Danas mladi takmičari posežu za velikim količinama GH i insulina, koji od njihovih tijela pravi groteskne figure. Povećanje lobanje, kao i donje vilice, stomaka i unutrašnjih organa je ireverzibilna pojava, nema povratka na prvobitno stanje. Njihovi mišići nemaju odgovarajuću separaciju i suvoću, kakvu bi trebalo da imaju. Simetrija je uveliko narušena, pa imamo mr Olympia Phil Heath koji ne posjeduje širinu ramenih kostiju, i grudne mišiće, ili Kai Green koji ima prekratak torzo, koji svojim izgledom podjseća na džinovskog pauka, ili Branch Warren, kome torzo i donji dio tijela izgledaju kao mix iz neke laboratorije dr Frankenštajna...Ali, sve ovo nisu inicirali sami takmičari, već sudijska politika, koja je instrumentalizovana od strane par moćnika, koji imaju određene interese u svemu ovome. Ali, o tome, neki drugi put..

Vanja Vujicic facebook- https://www.facebook.com/vanja.vujicic.16/info




Pre započinjanja bilo kog fitnes, bodybuilding programa ili programa ishrane i suplementacije, uključujući i one predložene u ovom tekstu, trebalo bi konsultovati lekara. Određeni programi nisu pogodni za svakoga, i mogu rezultirati povredama ili drugim problemima. Svaku aktivnost ili ishranu poželjno je prilagoditi individui. Ako prilikom bilo kog programa treninga ishrane osetite probleme u ovakvim situacijama, obavezno konsultujte svog lekara što pre.

Misko Polomac,click na linkove....

twitter

0 коментара:

Постави коментар