Popularni postovi bloga POLOMAC MP

петак, 30. новембар 2012.

Mike Matarazzo-Veličanstveni biceps


Mike Matarazzo-Veličanstveni biceps
Priredio-Miško Polomac
A Vi kada stignete kliknite na adsense google reklame na mom blogu.Unapred zahvalan.


 Jedan od najvećih komplimenata koji sam ikad dobio dao mi je Larry Scott, dvostruki Mr Olimpije, koji je rekao-
" da baš ja imam najimpresivnije ruke od svih momaka koji se danas takmiče na profi sceni.
Zamislite,Larry Scott! Čovek za koga se smatra da je imao i da ima najveiičanstvenije ruke u bodi bildingu. O njegovim rukama se raspredaju priče iako se ne takmiči vec' 30 godina.
Njegova tvrdnja mi mnogo znači jer je on osoba koja zna šta sve treba učiniti da bi se izgradile velike i impresivne ruke - pogotovo biceps.
Iskreno,ja nisam od onih koji teško dobijaju na masi kao što je to bilo sa Larry Scottom. Moja nadiaktica je imala obim od 44.5 centimetra pre nego što sam uopšte ugiedao tegove. Bez obzira na to,morao sam mnogo da se trudim i oznojim da bih svoje ruke izgradio od "koščatih" 44,5 na ogromnih 58.5 centimetra.
Stvarno,nemojte me shvatiti pogrešno , genetika je bitna. Strašno bitna u stvari,ali ja nisam nabacio dodatnih 14 centimetra na mojim rukama i dodatnih 20 kilograma mišiča sedeći u sobi i očekujući da moja genetika sve učini. Morao sam da treniram i to teško,baš kao i vi ukoliko želite da povećate obim vaših ruku.
Uvek sam se divio dobro razvijenim rukama. Kada sam počeo da vežbam gledao sam posebno slike Arnolda Schwarzeneggera po celi dan. To je bila njegova poznata dupla biceps poza,a njegov biceps,posebno onaj na desnoj ruci iskočio bi kao da ima 30 kilograma u njemu. O čoveče,kako me je to motivisalo!
Nešto u vezi sa bicepsom stalno intrigira ljude. Hoću da kažem - to je mali mišić, pogotovo u poređenju sa leđima i nogama,ali kad neko sa velikim rukama zauzme biceps pozu... čoveče, to je ubitačno! Vrh jednostavno iskoči i kad je biceps dobro razvijen i definisan rascepa se na dva dela i zablista u svoj svojoj veličini. Ja stvarno uživam u vežbanju bicepsa!
Kada sam počeo da treniram pre nekoliko godina, hteo sam da ojačam zbog boksa. Međutim,kroz trening sa tegovima otkrio sam nešto o sebi. On mi je pružio više samopouzdanja i povećao sposobnost da podnesem bol, nešto što je jako bitno za boks ali i za bodi bilding. Uostalom, zaista je bolno izvoditi sva ona ponavIjanja na kraju serije koja izgledaju nemoguća za izvođenje,a upravo ona odvajaju šampiona od ostaiih.
Boks je ubrzo izgubio važnost za men, jer sam se sa oduševljenjem bacio na gvozdeni sport - obožavam način na koji sam osećao svoje telo i način na koje se ono menjalo. Dobio sam 13,5 kilograma u prvom mesecu treninga.


lnstinktivno sam pogodio način vežbanja u svom početnom periodu treninga. Tako vežbam i dan danas. Smatram da je upravo to tajna kako se zaista razvija neverovatna mišićna masa: trening sa osnovnim vežbama i velikim težinama. Morate savlađivati velike težine da bi ste postali veliki. Možda neki momci mogu da rade sa malim težinama i napumpaju ruke do impresivnih dimenzija, ali prvo-to ne traje dugo, a drugo- jedno je imati impresivne ruke a potpuno drugo imati gigantske dimenzije, što jedino možete postići brutalnim vežbanjem sa dvoručnim tegovima.
Uvek počinjem trening sa manjim težinama zbog zagrevanja. U drugoj seriji dodatno povećam težinu i ponovo zagrevam ruke.
Odmah. nakon zagrevanja počinjem rad sa najvećim opterećenjem i radim svaku seriju do otkaza. Ponekad se tokom celog treninga držim maksimalnih težina, a ponekad smanjujem opterećenje po principu opadajućih serija i jednostavno izvodim ponavljanje za ponavljanjem u svakoj seriji.
Ruke vežbam na svom zadnjem treningu u nedelji .Tog dana vežbam samo ruke i to kompletne – biceps, triceps i podlaktice.
Na taj način mogu im pokloniti svoju pažnju dok sam odmoran, umesto da ih radim kada sam iscrpljen od teškog maksimalnog rada na grudima ili leđima nekoliko minuta ranije. Nemojte se smejati, u stvari. neki bilderi prave upravo tu grešku i njihove ruke upravo to pokazuju.
Bodi bilderi greše kada misle da mogu da treniraju više od jedne mišićne partije na dan. Video sam neke momke da vežbaju noge i ruke u istom danu - to je apsurdno! Oni svojim mišićima ne daju dovoljno vremena za rast. Morate dozvoliti dovoljno vremena za oporavak i rast. Uz to morate zadržati što više krvi u bicepsu što duže vremena, kako bi omogućili prekopotrebne hranIjive materije neophodne za rast.
Ako želite velike ruke nije dovoljno samo da vežbate, morate dobro i da jedete. Kada govorim o ishrani ne mislim na dijete od 2000 kalorija - već mislim na ishranu sa više od 7000 kalorija na dan. Nekad konzumiram i više od 8000 kalorija dnevno u vansezoni. Ipak. smatram da je većini Ijudi dovoljno 4 do 5000 kalorija dnevno.


Biceps pregib sa EZ-šipkom: U 90% slučajeva svoj trening počinjem ovom vežbom - najboljom vežbom za masu. Koristim težine od 105 kilograma. Nimalo se ne ustručavam da koristim čiting! Ja stvamo verujem u čiting, a kad pominjem taj termin misiim na to da koristim bilo šta što će mi omogućiti da podignem teg.
Koncentracioni pregib jednoručnirn tegom na kosoj klupi: Ovu vežbu izvodim ležeći grudima na kosoj klupi. Nakon dvoručnog pregiba moj biceps izgara, ali je to pravo vreme za izolirajuću vežbu, a ništa za to nije bolje od koncentracionog pregiba izvedenog na moj način - kakva pumpa!
Kada sam oslonjen grudima na vrh male kose klupe, telo mi je pod nagibom od 90%. što održava tenziju bicepsa tokom celog pokreta - mnogo efikasnije nego kod uobičajenog koncentracionog pregiba gde dolazi do opadanja tenzije na početku i kraju pokreta.
Stojeći naizmenični pregib bućicama: I ovu vežbu radim sa velikim opterećenjem, najčešće na kraju treninga.
Počirijem sa lakšim jednoručnim tegovima i polako vršim pregib, vodeći računa da supiniram ruku u završnoj fazi pokreta. Zadržim ovu poziciju zakratko, a zatim spuštam teg istovremeno započinjući pregib drugom rukoni.
Stojeći pregib na donjem koturu lat mašine:
Ovo je moja poslednja vežba za biceps i izvanredna je za održavanje neprekidne tenzije bicepsa. U ovoj vežbi dolazi do izražaja Weiderov princip kontinuirane tenzije, koji navodi biceps da radi pod konstantnim oplerećenjem tokom celog pokreta. Napumpanost koju postižem posle ove vežbe je neverovatna .Ponekad osećam da mi ruke oteknu na više od 63.5 centimetra.


BICEPS PROGRAM TRENING PROGRAM
Uvek vežbam biceps zadnjeg dana u nedeIji, jer mi to daje nešto što ću sa nestrpljenjem očekivati kako nedelja odmiče. Za izvođenje mog treninga obično mi treba 1.5 do 2 sata.
Evo kako delim svoj trening:


Nakon toga ponavljam ciklus.
Obično izvodim 4-5 serija u svakoj vežbi i 4-5 vežbi po mišićnoj partiji, ali se nikada ne ograničavam datom šemom treniram po osećaju. Ako osećam da mi treba više serija, ja ih dodam.



VAŽNOST ODMORA
Čitao sam da su naučnici dokazali da naše telo sekretuje više hormona rasta kada spavamo. lako da ja vodim računa da spavam najmanje deset sati dnevno. Zapamtite tri osnovna zakona razvoja mase: trening, ishrana i spavanje.
Kada ne treniram, opuštam se šetajući po plaži ili gledajući film na video rekorderu. Ponekad se najbolje odmaram listajući zadnje brojeve Muscle Fitnessa i Flexa. Volim da čitam kako drugi momci treniraju i koja su najnovija otkrića u mom sportu.
Nisam zaljubljenik u noćni život. Jedrenje i pecanje mi se više dopadaju.
U budućnosti, hteo bih da osvojim još litula, a pre svega titulu Mr Olimpije. Moraću stoga da dam sve od sebe. Čast je stajati na toj pozornici sa najboljim bilderima.
Trudim se da dam sve od sebe za bodi bilding.

AEROBIK
Ja iskreno verujem u vrednost aerobnog treninga kao dodatka treningu sa opterećenjem. Uvek uključujem aerobik u svoj program, naročito pre takmičenja. Za Mr Amerike radio sam aerobne vežbe na beskonačnoj traci, sobnom biciklu i mašini za veslanje. Aerobne vežbe izvodim svaki drugi dan,po sat I po ujutru i jedan sat uveče.
Bodi bilding je stvar eksperimentisanja i vi morate eksperimentisati pre nego što pronađete šta vama odgovara. To je razlog što morate isprobati različite vežbe dok ne pronađete one koje baš vama odgovaraju i dok ne pronađete pravi odnos tegovi-aerobik. Danas, ne bih radio toliko aerobika pre takmičenja - to me je ubijalo!


WEIDEROVI TREING PRINCIPI
Kontinuirana tenzija - Vrlo je bitno da izvučete maksimum iz svakog ponavljanja ako je rast mišića prioritet. Meni jeste! Ako mogu da držim neprekidnu tenziju kroz ceo radijus pokreta, to će vežbu učiniti produktivnijom i smanjiti mogućnost povrede. Za rast, morate držati biceps pod što većom tenzijom tokom serije.
Čiting - Ja ne varam, kao što to neki momci rade, samo da bi izgledalo da dižem velike težine. Ja zaista koristim velike težine, ali čiting primenjujem samo pri kraju serije - kada mi je biceps prilično zamoren nisam u stanju da izvedem puno ponavljanje samo snagom bicepsa. Takozvani čiting (varanje) je zaista sjajna pomoć u bazičnom treningu; on pomaže u izgradnji solidne osnove koja traje. Ostale lakše vežbe su dobre za brušenje forme, ali vam one neće pomoći da dobijete na masi,kao osnovne teške vežbe izvedete do otkaza mišića.
Maksimalna kontrakcija - Volim da osetim opterećenje u poziciji pune mišićne kontrakcije, zbog toga što tada dolazi do aktiviranja gotovo svih mišićnih vlakana, što mi je siguran znak da radim sve ono što je potrebno da bih stimulisao svaki santimetar mog bicepsa i naterao ga na dalji rast.
Izolacija - Da bih povećao izolaciju bicepsa, sve vežbe na lat mašini izvodim svakom rukom posebno.
Instiktivni trening - Oslanjam se na Weiderov instinktivni trening princip tokom mog treninga, što mi omogućava da znam koja vrsta treninga mi je potrebna određenog dana: težak, ili izuzetno težak, koliko serija, odmora između njih, itd. Trebaće vam godine pre nego što ćete biti u mogućnosti da bez greške osetite šta vaše telo treba, ali kada to jednom postignete, primetićete dramatičan napredak.
Domaći Flex br.5 [preteča današnjeg časopisa MAXX]
Moja napomena,moje mišljenje-Ovo je primer treninga koji bi bio kontraproduktivan za većinu.




Pre započinjanja bilo kog fitnes, bodybuilding programa ili programa ishrane i suplementacije, uključujući i one predložene u ovom tekstu, trebalo bi konsultovati lekara. Određeni programi nisu pogodni za svakoga, i mogu rezultirati povredama ili drugim problemima. Svaku aktivnost ili ishranu poželjno je prilagoditi individui. Ako prilikom bilo kog programa treninga ishrane osetite probleme u ovakvim situacijama, obavezno konsultujte svog lekara što pre.


twitter

0 коментара:

Постави коментар