Popularni postovi bloga POLOMAC MP

ČLANCI BLOGA POLOMAC MP

среда, 03. август 2011.

KORISTI I ZABLUDE TRENINGA U TERETANI


Priredio:Miško Polomac
A Vi kada stignete kliknite na adsense google reklame na mom blogu.Unapred zahvalan.

Mogu vam navesti bar 20 vrlo konkretnih korisnih aspekata regularnog i progresivnog vežbanja sa opterećenjem.

Vežbanje sa opterećenjem:

1)   Povećava snagu mišića. 

2)   Povećava mišićnu izdržljivost. 

3)   Izuzetno uspešno oblikuje telo. 

4)   Jača kosti i ligamente i povećava debljinu hrskavice i gustinu kapilara u mišićima. 

5)   Povoljno deluje na opšti zdravstveni status i fizičku sposobnost. 

6)   Podiže nivo sportske forme. 

7)   Povećava snagu i brzinu. 

8)   Povećava fleksibilnost. 

9)   Oslobađa organizam napetosti i tenzija svakodnevnog života. 

10)  Stvara pozitivni lišni imidž. 

11)  Promoviše disciplinu i motivaciju koje se prenose i na druge sfere života i rada. 

12)  Omogućava kontrolu telesne težine i smanjuje naslage masnog tkiva.

13)  Snaži srce, intenzivira metaboličke nivoe i normalizuje krvni pritisak. 

14)   Može biti važan faktor dugovečnosti. 


15)   Poboljšava kvalitet življenja. 

16)   Pomaže u prevenciji mnogih bolesti, poput osteoporoze. 

17)   Povećava nivo hemoglobina i crvenih krvnih zrnaca. 

18)   Odgovara i muškarcima i ženama svih uzrasta, a može biti i dragocena porodična aktivnost. 

19)   Predstavlja izvanrednu formu rehabilitacije u slučaju povrede mišića ili zglobova, a podesno je i za hendikepirane osobe koje su zadržale bar delimičnu pokretljivost ruku ili nogu. 

20)   Dokazano smanjuje nivo holesterola u krvi. 

I pored tako očiglednih i argumentovanih prednosti vežbanja sa opterećenjem, za njega je i danas vezano nekoliko mitova:

1)Nezgrapnost

---ljudi gledajući neke PRO bildere dobijaju utisak da ce se to desiti i sa njima,ali svi oni koji su iole malo duže trenirali znaju da iza takvog izgleda leži individualni pristup pojedinaca koji sa sobom povlači niz stavki koje rekreativci ne primenjuju .Tako da većina onih koji treniraju u gymu su daleko od te priče.I oni koji se posvete redovnom treningu,pravilnoj ishrani i upotrebi suplementacije,odnosno sportskih dozvoljenih prirodnih dodataka,mogu očekivati samo lep i zdrav izgled!

2)  Vežbanje sa opterećenjem čini čoveka sporijim

--- Još jedna tipična predrasuda! Vežbanje sa opterećenjem je obavezni deo programa za podizanje nivoa sportske for­me svih profesionalnih i olimpijskih sportista - bez obzira na to kojim se sportom bave. Osim toga, naučno je dokazano da se jaki mišići kontrahuju mnogo brže nego slabi. Robby Robinson (Mr.Amerike, Mr.Sveta, Mr.Univerzum i profesionalni Sampion) trcaao je 100 jardi (=91.5 m) za 9,5 sekundi.

3)   Vežbanje sa opterećenjem daje ženama muškobanjast izgled.Što nebih rekao gledajući sliku ispod :)

Mišići, zapravo, daju posebnu draž ženskom telu. U organizmu žene je prisutna sasvim mala količina testosterona, muškog hormona odgovornog za razvoj mišica. S druge strane, ženski organizam obiluje ženskim hormonima poput estrogena. Ovakav hormonalni status žene sprečava razvoj mišica na ženskom telu u onom obimu u kome vežbanje sa opterećenjem razvija mišiće muškaraca. 

4)   Mišići se odmah po prestanku vežbanja pretvaraju u masno tkivo.

Ovo je jedna od najčešcih predrasuda.Mišić je mišić, a masno tkivo je masno tkivo. To su dve potpuno razlicite vrste tkiva! Fiziološki je nemoguće da se misic pretvori u masno tkivo. Ono sto se ustvari desava je sledece: prestankom rada sa opterecenjem misici postepeno gube na masi i snazi, ali se, ipak, nikada ne vracaju u stanje u kakvom su bill pre pocetka vezbanja. Jedini nacin na koii se covek moze uqojiti jeste sistematsko i dugotrajno unosenje vece kolicine hrane od one koja je potrebna organizmu.

5)  Vežbanje sa opterećenjem je pogubno za zglobove.

Ako zelimo da pogledamo cinjenicama u oci, bodi-bilding, u poredjenju sa mnogim drugim oblicima vezbanja, daleko manje opterecuje zglobove. Nakon korektnog zagrevanja i preduzetih mera predostroznosti, gotovo i da nema opasnosti od povrede bilo kog zgloba bez obzira na intenzitet vezbanja. Istina je, zapravo, u tome da vezbanje sa opterecenjem utice na jacanje ligamenata i tetiva, odnosno zglobova!

6)  Bodi-bilding zaustavlja rast.
Brojnim naučnim studijama utvrdeno je upravo suprotno - da sve vrste fizickog vezbanja ukljucujuci i vezbanje sa opterecenjem, ustvari stimulisu rast tela. Cinjenica je da ima mnogo bodi-bildera malog rasta, no to je samo zbog toga sto su oni rodjeni sa takvim nasledjem.


THE JOE WEIDER BODYBUILDING SYSTEM.




Pre započinjanja bilo kog fitnes, bodybuilding programa ili programa ishrane i suplementacije, uključujući i one predložene u ovom tekstu, trebalo bi konsultovati lekara. Određeni programi nisu pogodni za svakoga, i mogu rezultirati povredama ili drugim problemima. Svaku aktivnost ili ishranu poželjno je prilagoditi individui. Ako prilikom bilo kog programa treninga ishrane osetite probleme u ovakvim situacijama, obavezno konsultujte svog lekara što pre.


twitter

Pre započinjanja bilo kog fitnes, bodybuilding programa ili programa ishrane i suplementacije, uključujući i one predložene u ovom tekstu, trebalo bi konsultovati lekara. Određeni programi nisu pogodni za svakoga, i mogu rezultirati povredama ili drugim problemima. Svaku aktivnost ili ishranu poželjno je prilagoditi individui. Ako prilikom bilo kog programa treninga ishrane osetite probleme u ovakvim situacijama, obavezno konsultujte svog lekara što pre.

0 коментара:

Постави коментар