Popularni postovi bloga POLOMAC MP

ČLANCI BLOGA POLOMAC MP

уторак, 16. август 2011.

Arnold-moj definitivni razvoj bicepsa-2 deo

Priredio:Misko Polomac

Pre nekog takmicenja,ja bih merio obim moje ruke samo da vidim koliko je opao obim usled stroge dijete i gubitka telesne tezine. Cak i tada, obim je iznosio vise od 53 cm u hladnom stanju. Inace, nisam cesto merio obim misica, jer sam bio u fazi kada sam se koncentrisao pre na perfekciju nego na velicinu. Cesce sam merio obim ruku u ranijim fazama, kada sam imao 19 ili 20 godina i kada mi je bilo stalo da ciste mase. Tada sam mogao videti kako se masa povecava svake nedelje.

POGLEDAJTE-PRODAVNICA SPORTSKIH DODATAKA POLOMAC MP



U mladjim danima, kada je osvojio svoju prvu titulu Mr. Univerzuma sa 19 godina ,Arnold je trenirao skroz drugacije nego u njegovim kasnijim takmicarskim godinama. Seca se »za bicepse sam uvek koristio osnovne vezbe,sa dvorucnim tegom, jednorucnim tegom sa teskim tezinama. U vecini treninga isao bi sve do 102 kg. Kod izvodjenja »kurl« vjezbe (jednorucni pregib za biceps).
»To je bilo korektno izvodenje pokreta, jer secam se da sam svojevremeno radio lazne pregibe sa 125 kg od 3 do 4 ponavljanja sa 102 kg.Odmarao bih se nakon svakog ponav­ljanja na taj nacin sto bi teg zadrzavao za koji trenutak na butinama, udahnuo i izdahnuo i onda bi ga ponovo povukao na gore, umesto sto bi teg nepravilno dizao i spustao.


»Dok sam radio sa dvorucnim tegovima,veoma sam pazljivo ruke potpuno okretao dok bi tegove dizao na gore. Siguran sam da je taj pokret okretanja najvise odgovarao za punocu i izrazenost glave i bicepsa. Sto je on­da supinacija? (okretanje ruke). Siguran sam da mnogi citaoci ne poznaju ovaj termin,stoga cu ga objasniti. Ako radite »kurl« sa jednorucnim tegovima i korektno okrenete ruku (supinacija), u pocetnom stanju vasi dlanovi su suceljeni jedan naspram drugog kada su vam ruke ispruzene na dole sa obe strane tela. Palcevi se nalaze jedan nasuprot drugog dok su vam ruke jos ispruzene na dole. Sada su vam bicepsi posve ispruzeni. Onda istovremeno dizite tegove na taj nacin sto palceve okrecete u suprotnom pravcu. Kada dodete do krajnje tacke (gornji polozaj) vase nadlaktice ce biti potpuno kontrahovane,a vase sake ce biti odvojene jedna od druge koliko je god moguce. To okretanje saka i zgloba sake je pokret supinacije.


»Kada bih ove pregibe korektno izvodio, uvek bi osecao ostar bol u mojim bicepsima kada bi bicepsi bill u gornjem polozaju,a to je potvrda da je misic potpuno kontrahovan. Taj osecaj bih doziveo samo onda kada bih se dobro koncentrisao. U slucaju da su mi misli odlutale, ja bih izgubio taj osecaj. Cinilo bi mi se da pokret nije do kraja izveden. Tada sam znao da je potrebno vratiti punu koncentraciju.
»Prosecan program vezbanja dok sam bio u Minhenu,se sastojao od zgibova sa dvorucnim, jednorucnim tegom, sedeci ili stojeci,pregibi na kurl-masini, koncentracioni kurls. Imajte na umu da se nacin mog treniranja cesto menjao, jer bih uvek pokusavao da sokiram misice. Da bi sokirao misice nisam izvodio uvek isti broj setova i ponavljanja. Secam se dana kada bi moji partneri i ja izvodili 20 krajnje teskih setova za bicepse sa sa­mo 4 do 5 ponavljanja za svaki set. Drugom prilikom ,mozda dva dana kasnije — mi bismo uradili jos 10 setova, petnaest ponavljanja za svaki set koristeci lakse tegove.


••Taj metod sokiranja je bio veoma bitan za moj trening. Vasi misici postaju zasiceni i sputavaju rast, ako neprekidno radite iste vezbe. Ali ako isprobate sve razlicite vrste treninga, varijacija tezina, varijacija setova i ponavljanja i tempa treniranja onda izbacujete misic iz ravnoteze.Oni kao da kazu sebi »vidi, evo nove stvari«. Upravo je izveo 10 setova po 20ponavljanja, a sledeci put ce izvesti 20 seto­va po 5 ponavljanja. Nikad se na to necu navici. Nikada necu razviti otpor prema treningu, valjda stoga moram da rastem!«


»Ako vam je potrebna ova raznovrsnost u treniranju ,a meni je bila potrebna, to bi mogli imati konacnu prednost da je uvrstite u vas program vezbanja. Osecao sam da mi je raz­novrsnost potrebna da bi zadrzao interesovanje za trening i da bi podstakao misic da odgovara. Verovao sam da ako bi trenirao dve nedelje na isti nacin,iste setove, ista po­navljanja ltd, misic ce se navici na to i stvorice otpor prema postavljenom nacinu vezba­nja. Tada bi prestao da odgovara na trening.


»To bi moglo vaziti za skoro svakog,ali sve zavisi o mentalnoj strukturi svakog pojedinca bodibildera. Neki se bolje osecaju ako ostaju pri istom nacinu vezbanja tokom sest meseci ili tokom godinu dana. Ako to uspeva, onda je to za vas bolje i vi biste trebali da ostanete pri tome. Nikada ne pokusavam bilo kome nametnuti svoj naciin vezbanja kao jedini, jer svak je individua za sebe, sa individualnim nacinom vezbanja i ishrane.

Pumping Iron (1977)
Sa Prevodom Online - http://www.filmovizija.com/sa-prevodom-online/pumping-iron-1977-video_4bf7510b4.html

U leto 1975,pre nego sto je otisao u Juznu Afriku na svoju sestu pobedu titule Mr.. Univerzuma,Arnold je i dalje trenirao sa dobrom dozom razlicitosti,ali je izvodio manji broj setova nego nekoliko godina ranije."On­da sam mogao trenirati jacim intenzitetom«,otkriva Svarceneger, i takodje nisam zeleo da preteram u razvoju mojih bicepsa i da narusim moje proporcije.

»Tada bi radio tri vezbe — najcesce pregibe sa dvorucnim tegom, jednorucnim te­gom,sa cetiri seta od 6 do 10 ponavljanja za svaki. Skoro uvek bi koristio metod "Strip­ping" (skidanje tezine tegova) za dvorucne i jednorucne tegove. To se sastojalo od tri seta u okviru svakog seta pregiba, svaki izveden brzini skidanja tezine. Drugim recima, uradio bi nekoliko ponavljanja sa teskim dvorucnim tegom,onda bi skinuo nekoliko ploca dok bi se kratko odmarao. Nakon sto bi plocice skinuo, odmah bi uradio jos nekoliko ponavljanja, skinuo bi jos nekoliko ploca i konacno iscrpio poslednjih nekoliko veoma teskih ponavljanja.Svaki set bi izvodio sve dok vise ne bi mogao da izvedem nijedno ponavljanje. On­da bi teg spustio nekoliko sekundi i otvarao i zatvarao saku radi odmora. Skoro odmah, ponovo bi uzeo teg i uradio jos dva ill tri veoma spora ponavljanja.Tokom seta, osetio bi kao da misici gore kao i krajnju punocu nadlaktice. Moje nadlaktice su bile toliko napumpane,lep je to osecaj kada bi konacno zavrsio.Trajno sam se dobro osecao.

Nastavice se.........................................................................................................

SUPER ATLETA....
CLICK NA LINK...

0 коментара:

Постави коментар